Urząd miejski Kalisz
Urząd Miasta w Kaliszu jest to charakterystyczne punkt dla mieszkańców, a także osób przyjezdnych, ponieważ jego główny oddział znajduje się w samym sercu miasta. Ponadto warto dodać, że sprawy można załatwić w kilku lokalizacjach, ponieważ urząd miasta posiada kilka oddziałów. Warto wiedzieć, gdzie można załatwić konkretną sprawę w kaliskim ratuszu, a także czym zajmują się poszczególne wydziały urzędu.
Jakie sprawy można załatwić w Wydziale Rozbudowy Miasta i Inwestycji Urzędu Miasta Kalisza?
Każda osoba, która podjęła decyzję o budowie domu to musi się skontaktować z Wydziałem Rozbudowy Miasta i Inwestycji Kaliskiego Urzędu Miasta. Jest to jednostka koordynująca rozwój wszelkiego rodzaju budownictwa mieszkalnego na terenie miasta. Ponadto jest odpowiedzialna za przygotowanie dokumentacji, a także wydawanie decyzji w związku z terenami i ich uzbrojeniem dla potrzeb inwestycji budowlanych, które będą realizowane na terenie miasta.
Ponadto warto mieć na uwadze, że ten wydział zajmuje się inwestycjami miejskimi, które są finansowane z budżetu, a także za pośrednictwem środków pozabudżetowych. Dodatkowo zajmuje sie analizami i przygotowuje oceny realizacji poszczególnych inwestycji realizowanych na potrzeby miasta. Wydział Rozbudowy Miasta i Inwestycji Urzędu Miasta Kalisza znajduje się przy ulicy Tadeusza Kościuszki 1A. Z wydziałem można skontaktować się telefonicznie pod numerem 60-276 54-422 oraz mailowo [email protected].
Jakie sprawy można załatwić w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Kalisza?
Kolejnym niezwykle istotnym dla mieszkańców jest Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Kalisza, w którym można załatwić wszelkie sprawy z zakresu zagospodarowania przestrzennego miasta, a także ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Mieszkańcy w tym miejscu mogą uzyskać również pozwolenia na budowę swoich domów oraz realizowanie różnorodnych inwestycji. Ten wydział kontroluje przestrzeganie przepisów prawa budowlanego oraz opiniuje projekty podziałów nieruchomości i dba o zapewnienie dobrego wyglądu miasta. Jest odpowiedzialny również za ochronę krajobrazu miasta. Wydział zlokalizowany jest przy Głównym Rynku 20. Interesanci chcąc uzyskać informacje mogą to zrobić pod numerem tel. 62-765 43 78. Ponadto z urzędnikami można skontaktować się mailowo pod adresem [email protected].
Jakie sprawy można załatwić w Wydziale Geodezji, Kartografii Urzędu Miasta Kalisza?
Wydział Geodezji, Kartografii usytuowany w Urzędzie Miasta Kalisza zajmuje się bardzo szerokim obszarem działań dotyczących prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Dodatkowo pracownicy tego wydziału zajmują się koordynacją usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu dla inwestycji miejskich, a także przeprowadzaniem i prowadzeniem taksacji nieruchomości. Koniecznie należy wspomnieć o działalności z zakresu ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
Do zadań tego działu należy również prowadzenie a jednocześnie udostępnianie bazy danych opracowań kartograficznych, jak i prowadzenie spraw, które są związane ze staraniem o podział i rozgraniczenie nieruchomości czy wszelkimi opłatami mistycznymi i adiacenckimi. Wszelkie uchwalenia planu miejscowego, a także nazewnictwo ulic czy ustalenie numerów porządkowych i adresów leży w gestii tego wydziału, który jest odpowiedzialny za rejestry publiczne. Siedziba tego wydziału znajduje się w głównej lokalizacji znajdującej się przy Głównym Rynku 20.
Urząd Stanu Cywilnego w Kaliszu – kiedy udać się do tego miejsca?
Bardzo istotnym wydziałem znajdujące się na terenie Kalisza jest urząd stanu cywilnego, który prowadzi sprawy związane z rejestracją stanu cywilnego mieszkańców. To właśnie w tym miejscu można dokonać wszelkich czynności związanych z rejestracją stanu cywilnego, czyli uzyskać ślub cywilny. Ponadto możliwa jest w tym punkcie zmiana imion, bądź nazwiska. Tego typu sprawy można załatwić przy ulicy Tadeusza Kościuszki 1A.
Interesanci mogą także uzyskać informację dzwonić pod nr tel. 62 50 49-783 lub mailowo [email protected].
Nad czym sprawuje piecze Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Kalisza?
Wszelkie sprawy dotyczące ochrony środowiska, a także gospodarki wodnej czy utrzymanie czystości i gospodarowania odpadami na terenie miasta należą do pracowników Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Kaliszu. Ten wydział zajmuje się także kwestiami energii elektrycznej, gazu, ciepła i wody. Wydawaniem wszelkich pozwoleń na tego typu inwestycje. Wszystkie zadania związane z oświetleniem miasta, odprowadzaniem wód opadowych oraz ścieków, a także leśnictwem, rybactwem czy łowiectwem i zwalczaniem chorób zakaźnych zwierząt można załatwić w tym wydziale, który znajduje się przy Głównym Rynku 20, numer telefonu do tej jednostki to 60-276 54-407. Można także przesyłać zapytania pod adres mailowy [email protected]
Jakie sprawy można załatwić w Wydziale Spraw Społecznych i Mieszkaniowych urzędu miasta Kalisza?
Kolejnym bardzo istotnym wydziałem na mapie Kalisza jest wydział spraw społecznych i mieszkaniowych, do którego kompetencji należą wszelkie sprawy związane z profilaktyką oraz ochroną zdrowia, a także rozwiązywaniem problemów alkoholowych czy przemocy w rodzinie. To właśnie przy współpracy tego wydziału z różnymi organizacjami pomocy społecznej, nadzoru nad żłobkami czy placówkami pozarządowymi można uzyskać pomoc w różnych aspektach życia. Dodatkowo w zadaniach tego wydziału leży kwestia osiedlania się repatriantów na terenie miasta oraz wszelkie sprawy związane z mieszkalnictwem.
Kiedy warto udać się do Wydziału Spraw Obywatelskich urzędu miasta Kalisza?
Urząd Miasta Kalisza jest niezwykle rozbudowaną jednostką. W jego strukturach znajduje się także Wydział Spraw Obywatelskich, który prowadzi kwestie dotyczące rejestracji pojazdów czy nadzoru nad szkoleniem kierowców. To właśnie w tym miejscu można załatwić te wszystkie sprawy. Ponadto w tym wydziale załatwiane są wszystkie kwestie dotyczące ewidencji ludności oraz wydawania dowodów osobistych jak i nadzór nad działalnościami gospodarczymi. Ten punkt znajduje się przy ulicy Tadeusza Kościuszki 1A, nr tel. 62 50 49-788 mail [email protected].
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Urzędu Miasta Kalisza – szeroki zakresie zadań
Następnym z wydziałów leżących w strukturach urzędu miasta Kalisza jest Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych, które realizuje wszelkie kwestie dotyczące ochrony przeciwpowodziowej, zapobiegania różnym zagrożeniom zdrowia oraz życia mieszkańców, a także środowiska. Ponadto realizuje wszelkie zadania dotyczące ochrony ludności i środowiska w sytuacjach wystąpienia klęsk. Ten wydział znajduje się przy ulicy Tadeusza Kościuszki 1A.
Wydział Kultury, Sztuki i Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Kalisza – czym się zajmuje?
Rozwój życia kulturalnego Kalisza jest uzależniony od pracy Wydziału Kultury, Sztuki Sportu i Turystyki Urzędu Miasta w Kaliszu, który sprawuje piecze nad jednostkami mu podległymi, takimi jak kina czy teatry. To właśnie ten punkt zajmuje się wszelkimi wydarzeniami oraz udzielaniem pozwoleń na ich realizację na terenie miasta. Ponadto ochrona zabytków, rozwój kultury fizycznej, sportu i turystyki, sprawowanie pieczy nad stowarzyszeniami sportowymi, klubami sportowymi działającymi na terenie miasta także leży w gestii tego wydziału. Podobnie jak organizacja imprez masowych, plenerowych i miejskich. Wydział znajduje się przy ulicy Tadeusza Kościuszki 1A. Można skontaktować się z jego pracownikami pod numerem tel. 62 50 49-702 lub mailowo [email protected].
Czym zajmuje się Wydział finansowy Urzędu Miasta Kalisza?
Wydział Finansowy Urzędu Miasta Kalisza to kolejna jednostka, która realizuje szereg zadań związanych z prawidłowym funkcjonowaniem miasta, a właściwie zajmuje sie jednymi z najważniejszych kwestii, czyli finansami. To pracownicy tej jednostki podejmują decyzję o wydatkowaniu i pozyskiwaniu funduszy. To w kompetencjach pracowników zatrudnionych w tym wydziale leży obsługa księgowości, a także sprawozdawczości budżetu miasta Kalisza dotycząca podatków, opłat lokalnych skarbowych oraz gospodarowania odpadami komunalnymi czy nawet windykacji oraz księgowość. Punkt znajduje się przy Głównym Rynku 20. Nr tel. 62-765 43 30 a adres mailowy to [email protected].
Urząd Miejski Kalisza – komfortowe miejsce dla interesantów
Urząd Miejski Kalisza jest to nowoczesny budynek, który w 2022 r. przeszedł termomodernizację. Wymieniono w nim instalacje, a także parapety i okna docieplony ściany, a na najwyższych kondygnacjach budynku pojawiła się klimatyzacja, dzięki czemu zwiększył się komfort pracy pracowników oraz załatwiania spraw przez mieszkańców. Zadanie zostało realizowane w ramach projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej”, dzięki czemu obiekt zyskał zupełnie nowy wizerunek, a także zwiększono wygodę użytkowania dla pracowników oraz petentów.
Inwestycja kosztowała 2 000 000 zł. Warto podkreślić, że urząd miasta Kalisza znajduje się w kilku lokalizacjach. Pierwsza z nich to Główny Rynek 20 i jest czynna dla interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:30 do 15:30. Z kolei Biuro Obsługi Interesantów urzędu miasta Kalisza zlokalizowany przy ulicy Tadeusza Kościuszki 1A jest czynne od wtorku do piątku w godzinach od 07:30 do 15:30, z kolei w poniedziałek są wydłużone godziny pracy tego punktu, dzięki czemu mieszkańcy mogą załatwić swoje sprawy do godziny 17:00.
Należy również wspomnieć o oddziale urzędu miasta Kalisza Biuro Cmentarza Komunalnego, który został zlokalizowany przy ulicy Poznańskiej 183 do 185 i jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 16:00. Kolejnym bardzo ważnym punktem mieszczącym sie w strukturach Urzędu Miejskiego Kalisza jest wydział zlokalizowany przy ulicy Warszawskiej 95 – jest to biuro schroniska dla bezdomnych zwierząt urzędu miasta Kalisza. Jest czynny w godzinach od 8:00 do 16:00 każdego dnia tygodnia.
Opublikuj komentarz